kenmerken
|
|
|
|
|
|
Bouwjaar schip
|
1922
|
Werf v. aanbouw
|
Gebr. De Korte, Moerdijk
|
Lengte
|
19,60 m
|
Breedte
|
3,24 m
|
Diepgang
|
0,50 – 0,85 m (0,90 m op de hak)
|
Kruiphoogte
|
2,95 m; bij stuurhut neer: 1,95 m
|
Waterverplaatsing
|
plm. 30 ton (plm. 27 ton casco)
|
Snelheid
|
max. 14 km/uur, comfort 7-10 km/uur
|
|
|
Motor en type
|
MAN D-0836 M2
6-cylinder (100 PK)
|
Bouwjaar motor
|
1960
|
Keerkoppeling
|
Paragon Velvet hydraulisch 2.91 : 1
|
Stuurwerk
|
Mechanisch met kettingen
|
Ballast
|
800
kg ijzer;
|
|
|
Werfbeurt
|
laatstelijk 2015, onderschip Sigma-coating + antifouling
|
Verfsysteem
|
1-component, donker groen, creme wit, bordeaux rood en wat havana
bruin
|
Stuurhuis
|
Teak, in hardhout-olie; enkel glas
|
Dek
|
Rondom stuurhut en motorkamer-roef
|
Luiken
|
15 stuks, authentiek op sterk verhoogde den -> ( dak
woonruimte )
|
Ramen
|
8 grote rechthoekige patrijspoorten, 5 vrij grote
ronde patrijspoorten
|
Voorroef
|
Separate ingang met luik en deurtjes, 3 kleine
patrijspoorten
|
Tussendek
|
Tussen ruim en voorroef een vast dek, lager dan de
luiken
|
|
|